انواع مدل های PS5 یا پلی ‌استیشن 5 از تولید های مورد پسند شرکت سونی می باشد. این مدل ها با طراحی به خصوص و قابلیت‌ های زیاد خود، تحولی عظیم در بازار را ارائه کرده و توقعات گیمرها را براورده می کند. بعد از رسیدن این کنسول بازی به بازار، مشخص شد که این کنسول در دو مدل ارائه شده است.

مدل های ps5

در دو مدل دیجیتال و استاندارد، ارائه شده‌اند. هر کدام از این مدل ها مشخصه ها و خصوصیات خاص خود را دارند. به همین خاطر هم برای ادم ها با خواسته های متفاوت قابل استفاده خواهند بود. جهت شناخت کامل این محصولات، کارایی‌ها، خصوصیات و مشخصات این مدل ها، در ادامه مطلب انها را کامل شرح کردیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره پلی‌استیشن 5

در سال 2020، کنسول تازه شرکت سونی با نام پلی‌استیشن 5 به بازار عرضه شد. این محصول شرکت به عنوان نسل نهم تولیدات سونی با ویژگی های مختلفی که داراست توانسته است خواسته های استفاده کنندگان را تا سطح بالایی برآورده کند.

انواع نوع های پلی‌استیشن 5 این توانایی را دارند که صدای بازی‌ها را سه‌بعدی منتشر کنند. این موض دلیل واقع گرایانه شنیدن کامل صداهای بازی توسط گیمرها است و در نتیجه باعث میشود از بازی لذت کامل را ببرند. بالا رفتن سرعت بازی در این کنسول، باعث ورود گیمرها به قسمت ‌های مختلف بازی بدون نیاز به اجرای کل بازی می شود و سرعت در نصب بازی بر روی این محصول از خصوصیات مشخص این کنسول حساب می شود.

جدای از این خصوصیات، سونی در طراحی قسمت سخت افزاری کلیه ی مدل های ps5  هم به اندازه زیادی قدرتمند عمل کرده است. اینگونه که این مدل ها از پردازنده قوی، رم با ظرفیت بالا، حافظه داخلی، خارجی و قابلیت ارتقای و درایور نوری 4k برخوردار است. به همبن دلیل این محصول در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی سونی، دارای کارکرد بیشتری خواهد بود.

مبنی بر همین اطلاعات، افراد با داشتن این محصول می‌توانند خاطراتی با هیجان بالا و نزدیک به واقعیت را تجربه کنند.

آشنایی با مدل های PS5

شرکت سونی برای اینکه نیاز های کاربران خود را در سطح های مختلف پوشش دهد، پلی ‌استیشن 5 را در دو مدل طراحی و تولید کرده است. این مدل‌ها شامل پلی‌استیشن PS5 دیجیتالی و پلی‌استیشن PS5 معمولی هستند.

نوع های مختلف پلی ‌استیشن 5 با در نظر گرفتن هدف های شرکت سونی، با کیفیت زیادی طراحی و تولید شده‌اند. هر دو مدل ها کارایی زیادی را دارا هستند و برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب اند. به همبن دلیل نمی‌توان تفاوتی از لحاظ کیفیت و نوع طراحی، بین آنها قائل شد؛ گرچه چیزی که در این دو کنسول با هم متفاوت است قابلیت‌های آنها است.

لذا توصیه می کنیم پیش از اقدام به خرید این محصولات، با مدل های ps5، خصوصییات انها و اختلافات این دو مدل پلی‌استیشن آشنا شوید. به این صورت خریدی بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر خواهید داشت.

معرفی مدل دیسک خور یا استاندارد ps5

مدل معمولی، استاندارد یا همان مدل دیسک خور  PS، همان طور که از اسم آن می‌توان مشخص است می تواند دیسک‌های اورجینال بازی‌ها را اجرا کند. از این رو این کنسول برای آن گروه از گیمرهایی که از سرعت کم اینترنت برای دانلود کردن بازی‌ها کلافه شده اند و یا به خرید دیسک‌های اورجینال علاقه مند هستند، انتخاب بهتری خواهد بود.

طراحی بدنه مدل استاندارد PS5 به طور حرفه‌ای انجام شده است. انتخاب رنگ‌بندی خوب و طراحی ظریف بدنه این محصول، باعث جلب توجه گیمر های زیادی به آن می‌شود.

بر روی بدنه این محصول، قسمتی به طور بیرون زده وجود دارد. در این قسمت از بدنه، درایور بلو – ری تعبیه شده است. گیمر ها از این قسمت بازی‌های موجود در دیسک‌های نوری را می توانند باز کنند.

معرفی مدل دیجیتال ps5

مدل دیجیتال پی اس مدل دیگر از مدل های ps5  محسوب می شود. مدل دیجیتال PS5 توانایی اجرای بازی‌ها به طور دیجیتال را دارا است. به همبن خاطر ان دسته از گیمر هایی که به دانلود بازی‌ها علاقمند هستند و می خواهند نسخه دیجیتالی آنها را مورد استفاده قرار دهند، این کنسول را تهیه می‌کنند.

البته سونی این خبر را به کسانی که دیسک‌های بازی پلی‌استیشن 4 را دارند داده است که با تبدیل این دیسک‌ها به نسخه دیجیتال، می توانند این بازی‌ها را در این کنسول هم استفاده کنند.

از خصوصیات دیگر یاد شده درباره این مدل از پلی‌استیشن 5، قابلیت افزایش حافظه SSD آن برای ذخیره‌ سازی مدل های مختلف بازی‌های دیجیتال است. اینگونه، گیمرها مشکلی از نظر فضا برای ذخیره‌سازی بازی‌ها، نخواهند داشت.

همان طور که در قسمت قبل هم گفته شد، بدنه این محصول دارای طراحی حرفه‌ای بوده و ظرافت زیادی را دارا می باشد . به خاطر همین دلیل ها این مدل طراحی هم به طور کامل می‌توانید این زیبایی چشم‌نواز کنسول را داشته باشید. این محصول بر خلاف نوع پی اس استاندارد، درایور بلو- ری ندارد. به همین خاط هم از بدنه‌ای با طراحی متقارن دارا است.


تفاوت‌های مدل دیجیتال و استاندارد ps5

با در نظر داشتن اطلاعات قسمت های قبل حتماً شما هم دریافتید که بین نوع های مختلف مدل های ps5، تفاوت‌ هایی وجود دارد. البته همین تفاوت‌ها دلیل فرق قیمت این مدل ها تا این اندازه می‌شود وهمینطور باعث می شود کارایی آنها هم با یکدیگر متفاوت باشد.

تفاوت در طراحی ظاهری

این کنسول ها از فاکتور های تفاوت مدل ‌های مختلف PS5 محسوب می‌شود. به این صورت که طراحی بدنه پی اس 5 دیجیتال به صورت کاملاً متقارن می باشد؛ اما در پی اس 5 استاندارد این تقارن را دارا نیستیم. دلیل این تفاوت هم به وجود درایور بلو – ری در پی اس استاندارد ربط دارد.

وجود همین درایور در پلی‌استیشن استاندارد نیز یکی دیگر از تفاوت‌های این محصولات به حساب می آید. به دلیل وجود این درایور، این مدل می تواند بازی‌های ضبط شده بر روی دیسک را باز کند ؛ اما مدل دیجیتال این محصولات، این خصوصیت و ویژگی را ندارد.

با این که طراحی و ساخت هر دو مدل این کنسول‌ها در یک سطح قرار دارد؛ اما به دلیل این تفاوت‌ها، مدل استاندارد در مقایسه با مدل دیجیتال، از بهای بالاتری برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *