کنسول بازی پلی استیشن فایو یکی از هیجان‌انگیزترین وسیله هایی است که می‌توانید برای خود تهیه کنید. این کنسول بازی در حال حاضر رقیب ندارد و بهترین کنسول است و طرفدار های زیادی دارد. مسئله ای که نیاز است بررسی شود علاوه بر خود کنسول لوازم جانبی ان است که باید به آن ‌ها دقت کرد. بسیار ضروری است که برای بهترین کنسول بازی، بهترین لوازم جانبی را تهیه کنید. PS5 احتمالا تمام لوازمی را که برای شروع به آن نیاز دارید داشته باشد ولی توانایی  ان خیلی بیشتر است و ظرفیت پیشرفت زیادی را دارد و این ارتقا می‌تواند به مقدار بسیار زیادی عملکرد بازی شما را توسعه دهد و دلیل لذت بیشتر شما از بازی باشد. لوازم جانبی می‌تواند شامل موارد مهمی اعم از هدفون، دسته بازی (کنترلر)، حافظه SSD و…  باشد ولی واقعا کدام یک از آن‌ها مناسب کنسول شما هستند؟ چه وسایلی PS5 شما را قوی ‌تر و مجهزتر می‌ کنند؟ لیستی از بهترین لوازم جانبی مخصوص Play station 5 را در سال 2022 برای شما تهیه کردیم تا بتوانید از بین بهترین‌ها انتخاب کنید و بهترین سیستم بازی را برای خود تهیه کنید.

کنترلر نسل نهمی با تغییرات بنیادی

درحالی که ماکروسافت کمابیش همان کنترلر سابق نسل هشت را برای پلتفرم نسل نهمی خود عرضه کرده است. سونی با تغییراتی کلی در معماری کنترلر پلی ‌استیشن ۴ وارد نسل نهم شده است. سونی با تغییر در معماری کنترلرهای قبلی خود و آفرینش دوال‌سنس (Dual Sense) وارد نسل نهم شده است.

اولین نکته‌‌ای  در دوال سنس باید به ان توجه شود، تغییر گسترده‌ در طراحی و ارگونومی کنترلر است. کنترلر جدید بزرگ‌ تر و حجیم‌تر شده است.  وزن دسته نیزبه نسبت کمی بیشتر از نسل قبلی خود شده است تا خستگی مچ دست و انگشتان را در زمان تجربه بازی‌ها به کمترین مقدار ممکن برساند.

دوال سنس در چیدمان کلید‌ها تفاوت زیادی با کنترلر نسل هشتمی ندارد. این کنترلر همان چیدمان آشنای پیشین را تقریبا حفظ کرده است. اگرچه در کنترلر نسل نهمی تغییراتی مثل جایگزینی کلید Share با دکمه Create ایجاد شده است. ال‌ای‌دی‌های نمایش وضعیت دسته نیز به جهت زیبایی هرچه بیشتر دوال سنس، تغییر مکان داده‌اند.

تریگر‌ها هم نسبت به نمونه‌‌ های دوال شاک ۴ مقداری بزرگ‌تر شده‌اند. کلید‌های L1 و R1 در نمونه جدید کمی ابعاد بزرگ‌تری دارد و فاصله میان آن‌ها با تریگر‌ها در حال تغییر است. در بخش پشتی کنترلر هم درگاه میکرو USB‌ با USB-C جایگزین شده است. از دیگر تغییرات قابل‌توجه دوال سنس، می‌توان به اضافه شدن میکروفن و کلید قطع آن به دسته اشاره کرد. این موضوع به گیمرها کمک می کند تا بدون هدست و با هدفون‌های فاقد میکروفن هم بتوانند بازی‌های چندنفره و صحبت با دیگر بازیکنان نمایند.

تریگرهای تطابق پذیر

ولی تغییر و تحول اساسی در داخل دسته رخ داده است. سونی با داشتن موتورهای خاص خود در هر یک از تریگر‌ها (L2 و R2) در تلاش خلق تجربه‌ی کاملا متفاوتی در حین استفاده از آن‌ها بوده است. نیروی مورد نیاز برای فشردن این کلید‌ها در هر بازی‌ و شرایط های متفاوت رفتار و بازخورد بسیار متفاوتی خواهد داشت. منحنی نیروی مورد نیاز برای فشردن کلید نیز ممکن است متفاوت باشد. به صورت دیگر این تریگرها با تطابق پذیری خاص در تلاش هستند واقعی‌ترین تجربه ممکن را برای گیمر ها تولید کنند.

پایه شارژر دوال سنس

با در نظر داشتن توانایی های جدید کنترلر دوال سنس مثل بازخورد هپتیک، تریگرهای تطبیق‌پذیر، پد لمسی و همچنین نوار نوری مدت زمان شارژدهی این کنترلرها کمتر از همیشه است. به این ترتیب سونی برای بالا بردن طول عمر این کنترلر از باتری‌ های داخلی جدیدی استفاده کرده که دارای توانایی شارژ سریع هستند. به همین خاطر با پایه شارژر دوال سنس امکان شارژ دو عدد کنترلر دوال سنس را به صورت همزمان از پورت EXT که مخصوص شارژ سریع دوال سنس است، شارژ کنید.

پایه شارژر دوال‌سنس توسط سونی و به صورت اختصاصی برای کنسول‌ های پلی استیشن 5 و دوال سنس طراحی و تهیه شده است. این پایه شارژر به‌ صورتی طراحی شده که می‌توانید کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را به راحتی و تنها با گذاشتن روی مکان مشخص شده، بدون اتصال سیم، شارژ کنید. به کمک پایه شارژر دوال‌سنس، امکان شارژ دو کنترلر را به صورت همزمان و فقط با قرار دادن روی این پایه‌شارژر دارید.

این پایه شارژر کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را با سرعتی برابر با کنسول شارژ می‌کند. به همین خاطر امکان شارژ و استفاده از آن بدون مصرف انرژی مستقیم از کنسول، کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را دارید. و به علاوه پورت‌های USB پلی اسیتشن 5 را برای مصارف دیگر رها بگذارید. به علاوه، پایه شارژر پس از تمام شدن مدت زمان شارژ کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس، جریان برق وارد شده به باتری‌ها را قطع می‌کند تا از درست شدن هرمشکلی در باتری کنترلر جلوگیری شود.

هدست سه بعدی

با امدن نسل نهم و شروع کردن استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با جلوه‌های صوتی، نظیر تکنولوژی eARC، اهمیت صدا بیش از پیش بر فعالان حوزه گیم اهمیت یافته است. به همین خاطر سونی مثل گذشته، هدست نسل جدید خود را هم با عرضه کنسول‌های جدید معرفی کرده است.

هدست بی‌سیم PULSE 3D از طراحی یک پارچه و متریال با کیفیت ساخته شده است، که فقط در دو رنگ سفید، مشکی در دسترس است. این هدست وزن کمی را دارا است و بدون خسته کردن گوش به سادگی روی سر قرار می‌گیرد. این هدست به خاطر باتری قابل شارژ بسیار قوی داخلی می‌تواند تا ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد. وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هم، اتصال اسان به PlayStation VR، موبایل و همچنین سایر دستگاه ها را ممکن می‌سازد.

این هدست با استفاده از سیستم صوتی سه بعدی باعث تجربه بازی‌ها را به صورتی هرچه واقعی تر را ممکن می‌سازد. هدست فوق با دو میکروفون داخلی، به بهترین صورت برای ارتباط  گیمر ها در زمان بازی تهیه شده و صدایی کاملا شفاف و بی نویز را انتقال می دهد . این هدست در زمان حال حاضر با قیمت تقریبا بالای صد دلاری در دست کاربران است.

دوربین پلی استیشن 5

دوربین HD پلی استیشن 5 از آن مدل لوازم جانبی است که به کار استریمرها و گیمرهای واقعیت مجازی می‌آید. این دوربین دارای لنز دوگانه با قابلیت ضبط با کیفیت 1080p و پایه برای اتصال به مانیتور است. به علاوه این دوربین دارای قابلیت حذف پس زمینه بوده است که آن را به انتخابی خوب برای استریمرها تبدیل میکند.

مدیا ریموت پلی استیشن 5

این ریموت دارای دکمه‌هایی در جهت کنترل محتوای صوتی یا تصویری در کنسول پلی استیشن 5 است. روی این کنترل دکمه‌ های مخصوصی برای دسترسی راحت به اپلیکیشن‌ های استریم چون نتفلیکس، دیزنی پلاس، یوتیوب و اسپاتیفای تعبیه شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *