مقایسه فیفا 23 با فیفا 22

فیفا ، معمولا کلمه ای است که ممکن هست هرکس یکبار ان را شنیده باشد تقریبا میتوان گفت سه دهه از انتشار اولین نسخه فیفا می گذرد و علاقه مندان زیادی هم دارد و سوال پیش می اید که چرا در زمانی که لایو زنده های این بازی وجود دارد چرا باید برای بازی های فیفا هزینه کرد این سوال را خود شرکت ارتز جواب داد و پاسخش به این صورت بود که تغییرات بزرگ در هر نسخه فیفا باعث خریداری انها از طرف علاقه مندانش میشود ، و تغییراتی که امروز قرار است ازش صحبت شود فیفا 23 است و قرار است به مقایسه فیفا 23 با فیفا 22 بپردازیم و متوجه تغییراتش بشویم و مطلع شویم که ایا خرید فیفا 23 ارزش دارد یا خیر ؟

طبق ویدیویی تفاوت های فیفا 22 را با فیفا 23 اعلام میکرد به این صورت بود :

” روان و نرم دویدن بازیکنان نسبت به نسخه قبلی

” گل زنی و پاس کاری خیلی دقیق تر

” کیفیت و رنگ زمین بازی

” انیمیشن و پنالتی بازیکنان از نسخه قبل خودش بهتر و همچنین قشنگ تر شده است

” دریافت پاس های بازیکنان بهبود پیدا کرده

” ضربه های ایستایی عاقلانه تر و منصفانه تر شده است نسبت به نسخه قبلی

” بخش دفاع بازیکنان در انیمیشنش خیلی روان شده

” در فیفا 23 شبیه سازی به فوتبال در واقعیت نزدیک تر شده

“گرافیک بازی در فیفا 23 بیشتر کار شده است

مقایسه فیفا 23 و PES 2023؛ راهی برای انتخاب بهترین بازی فوتبال برای شما

مجموعه بازی‌های فوتبال فیفا (FIFA)  در اصل از کمپانی Electronic Arts و PES شرکت کونامی که قدمتش به چندین دهه میکشد و  یکی از بهترین تجربه بازی‌های ورزشی فوتبالی را برای مخاطبان و گیمر‌ها رقم میزند . در اصل این بازی از لیگ های فوتبالی الهام گرفته است.  همچنین در تمام این مدت در رقابت با یکدیگر بود ‌اند تا بهترین تجربه ویدیو های فوتبالی را برای مخاطبان خود رقم بزنند. با همه ی اینها  علیرغم تمامی این رقابت‌ها، توسعه‌دهندگان فیفا و PES مشترکات زیادی در رابطه با بازی های به اشتراک گذاشته بودن . با مقایسه فیفا 23 و PES  2023 درواقع هردو سعی در ایجاد حس واقعی بودن بازی و همچنین جذب مخاطبان خود را دارند. در نهایت با ما همراه باشید تا به برسی فیفا 23 و PES بپردازیم

بازی فوتبال فیفا 23 ساخت کمپانی الکترونیک آرتس

بازی فیفا یک سری از بازی های ویدیویی است که توسط کمپانی الکترونیک آرتس (EA) منتشر شده و توسط EA Canada توسعه پیدا کرده است. بازی‌های فیفا هرساله منتشر می‌شوند که آخرین نسخه آن‌ FIFA 23 است.  بازی های از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و در 51 کشور بازی میشود و 17 زبان مختلف را پشتیبانی میکنند . اولین سری فیفا در سال 1993 راه‌اندازی شد و فیفا اولین بازی بود که در اون دوران مجوز رسمی فدراسیون فوتبال را دریافت کرد . این سری بازی ها به‌عنوان پرفروش‌ترین فرنچایز بازی‌های ویدئویی ورزشی در جهان در رکورد جهانی گینس ثبت شد.

 

پس دیگر نیازی به مقایسه فیفا با PES نیست و به زاحتی میتوان گفت که فیفا جلوتر است و شاید این برتر بودن و محبوبیت فیفا به خاطر مجوز هایی که به خاطر بازیکنان و باشگاه هایی که در اختیار داشته گرفته است .

 

بهانه اصلی این مجوز ها این است که مخاطبانی که در بازی قرار میگیرند علاقه دارند با بازیکنانی بازی کنند که هم با انها اشنا هستند  با انها ارتباط دارند و همه ی این موارد ذکر شده باعث فیفا به یک دلیل مورد پسند بین مخاطبان تبدیل بشود و همچنین فروش فیفا نسبت به PES دارد .

بازی فوتبال PES2023 ساخت شرکت کونامی

بازی Pro Evolution Soccer یا به اختصار PES، یک مجموعه ای از بازی ویدیویی فوتبالی هست که توسط کمپانی کونامی (Konami) منتشر شده و توسط PES Productions توسعه پیدا کرده است. بازی‌های PES هر سال منتشر می‌شوند که  یکی از جدیدترین آن‌ها PES 2023 است.

همچنین در این نوع بازی‌ها، بازیکنانی که در بازی هستند با انتخاب خودشون با لیگ برتر که منتخب میشود به رقابت می پردازند . بازی PESبه غیر از فیفا یکی دیگر از ویدیو های فوتبال هستند که در سراسر جهان محبوبیت دارند. همین طور یکی از نسخه بازی هایی است که محبوبیت زیادی دارد و تا به امروز 400 تا دانلو نسخه گوشی داشته و بالای صد میلیون فروش در جهان .

با مقایسه فیفا 23 و PES 2023  میتوان اینطور گفت که  PES ارزو دارد که مانند فیفا وقتی که حرف از بازی های فوتبالی که تجربه واقعی از فوتبال هستند تا حد امکان در معرض دید قرار گیرد . همچنین ایده‌های بازی هم با قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال مطابقت دارد. بازی PES به مشتریان خود یک تجربه بازی متنوع در موبایل و کنسول ارائه می‌دهد.

در نهایت بازیکنان به چندین حالت بازی مثل : انلاین و کیک اف دارد و همچنین اگر PES میتوانست مجوز های مورد نیاز را به دست اورد قطعا شرایط بهتری میتوانست داشته باشد.

مقایسه فیفا 23 و PES 2023 و بررسی کردن تفاوت‌های اصلی این دو بازی

واضح ترین تفاوتی که بین این دو برند بازی وجود دارد، فاصله زمانی بین اولین  نسخه عرضه بازی PES و فیفا هست . همچنین این فاصله طولانی مدت به فیفا کمک کرد که بازی های خودش را طی این مدت بروز کند

بازی PES در اخر با وجود همه ی این موارد توانست با فیفا رقابت کند و در PES 2023 کمپانی کونامی در ساخت این بازی، مدل‌های بسیار متنوع‌تری را در گیم پلی خود در مقایسه با فیفا 23 در نظر گرفت. به همین دلیل از نظر گیم پلی، بیشتر طرفداران بازی‌های ویدیویی فوتبالی، PES را کاربردی‌تر می‌دانند. البته ناگفته نماند که فیفا از نظر طراحی و ارائه گیم پلی، پیشرفته‌تر هست. در ادامه با تفاوت‌های کلی که حاصل از مقایسه فیفا 23 و PES 2023  است ،آشنا می‌شویم.

مقایسه فیفا 23 و PES 2023 از نظر گیم پلی

همه بازی هایی که وجود دارند جذاب و سرگرم‌کننده هستند و این جذابیت و لذت حاصل  از ارائه گیم پلی هیجان‌انگیز به گیمرها به دست می‌آیند. با این حال، می‌توان گیم پلی ها  روش‌های بسیار متفاوتی سرگرم‌کننده را برای انواع مخاطبان جذاب‌تر کرده است. این اصل در مورد FIFA و PES نیز هم یکی است . هر کدام از این بازی‌ها در نسخه های خودشون گیم پلی عالی ای دارند اما از دو جهت کاملا متفاوت این جذابیت را ایجاد می‌کنند.

فیفا 23 به طرزی نسخه آرکید  که یک بازی ویدیویی فوتبالی است در نظر گرفته شده است. در حالی که PES 2023 به دلیل اینکه به واقعیت نزدیک است آن مورد استقبال قرار گرفته است . اما  در این صورت هم به این معنی نخواهد بود که فیفا غیر واقعی هست، البته که اگر انتظار بالاتری از میزان واقع‌گرایی و رفتار طبیعی بازیکنان داشته باشید ،  PESاحساس بهتری و ساده‌تری در شما برای بازی کردن به وجود می ارد . مقایسه فیفا 23 و PES 2023 از نظر گیم پلی نشان داده که PES از نظر فیزیک دنیای واقعی استفاده بهتری  دارد و نزدیک تر به واقعیت است و برای نمایش هم نسخه دقیق‌تری برای یک بازی فوتبال تمرکز بیشتری گذاشته است. همچنین زمانی که به سطح پیشرفته‌ ای از بازی کردن برسید،  بیشترPES به خوبی این نسخه پی خواهید برد و ازش بیشتر قدردانی خواهید کرد . در این مقایسه هیچ برنده یا بازنده مشخصی وجود نخواهد داشت زیرا بسته به سلیقه و خواسته ی شما، امکان این وجود دارد که هرکدام را به دیگری ترجیح دهید.

گرافیک و انیمیشن بازی

این طور به نظر می‌رسد که در مقایسه فیفا 23 و PES 2023، بازی فیفا به دلیل صرف بودجه بیشتری که برای ساخت، مزیت واضح تری در گرافیک و انیمیشن بازی ها دارد. لباس‌ها در فیفا برای بازیکنان در واقع بهتر طراحی شده اند، همچنین موها واقعی‌تر و انیمیشن‌ها صاف‌تر و صیقلی‌تر به نظر می‌رسند. همچنین به طور کل جزئیات بیشتری در بازی فیفا وجود دارد. اما نکته جالب و ناگفته این است که چهره‌های بازیکنان در PES بسیار بهتر و چمن های زمین فوتبال زیباتر و زنده‌تر به نظر می‌رسد.

حالت‌های بازی (مود)

بازی فیفا همیشه دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به بازی PES بوده است. از این رو حالت‌های (Modes) حرفه‌ای تر و مختلفی مانند لیگ اروپا و لیگ قهرمانان که توسط فیفا 23 ارائه می‌شوند، حق انتخاب های بیشتری به گیمرها می‌دهند. دیگر حالات ارائه شده در بازی فیفا 23 می‌توان به مودهای Career Mode، Volta، Ultimate Team و Manager Mode اشاره کرد. از سمت دیگر، بازی PES 2023 را داریم که از حالت‌های مختلف اما محدود خود که شامل Master League و myClub می‌شود، بهترین استفاده را می‌کند، که معادل حالت Ultimate Team فیفا هست.

تیم‌های فوتبال

برای مقایسه فیفا 23 و PES 2023 باید بگوییم که زمان زیادی است که فیفا نهایت استفاده از بازیکنان، تیم‌ها و استادیوم‌های واقعی را دارد. این یک ویژگی بزرگ در افزایش است که بازی را به واقعیت نزدیک کند . به گونه‌ای که PES همچنان در نسخه 2023 نیز در تلاش است تا بتواند مجوز های مورد نیاز را که برای استفاده از این موارد نیاز دارد به دست بیاورد. فیفا 23 دسترسی نامحدودی به بازیکنان، لوگوها و تیم‌ها دارد. امیدواریم به لطف یوونتوس و تیم‌های مختلف که قصد دارند به طور منحصر به فردی به کمپانی کونامی مجوز دهندPES نیز بتواند همین کار را در نسخه‌های آینده این بازی انجام دهد و موقعیت خود را بهتر کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *