گیم پلی FIFA 23

اسم مجموعه فیفا قدمت ان به بیش از بیست سال میکشد که سرنوشتش به شرکت ارتز گره خورده است چندی معلوم شد که قرداد الکترونیک ارتز با فدراسیون جهانی فوتبال تمام شده و قرار بر این است که تا FIFA 23 تمدید نشود و اخرین نسخه اش که 2023 است توسط” EA “ساخته  و منتشر شود ،از سال های اینده قرار بر این است که این شرکت بازی های خودش را با نام EA Sports FC منتشر کند. و فقط باید دید که عاقبت فیفا چه میشود از زمان اعلام این خبر شرکت EA گفت که قرار است اخرین نسخه فیفا را به بهترین نسخه خودش نسبت به دوره های قبلش تبدیل کنند و که این حرف تازه ای نیست. در این مطلب قصد بررسی گیم پلی FIFA 23 را داریم.

برای خرید بازی FIFA 23 برای PS5 از آتاری گیم کلیک کنید

آشنایی با گیم پلی FIFA 23

بدون هیچ تردیدی بهترین لذت در بازی های فیفا مربوط به گیم پلی FIFA 23 واین است که ورزش را در قالب بازی ویدیویی دراورده است. و فیفا در سال ها اخیر و گذشته درگیر مشکلاتی قدرتمند و بعضی ویژگی ها بوده برای مثال: ynamic Difficulty DAdjusment یا همان DDA بوده است که باعث میشود در حالت های رقابتی  یکی ازطرفین شانس بیشتری برای برد داشته باشند. گاهی در اپدیت هایی که صورت میگیرد خیلی از اشکالات و باگ ها برطرف میشه مثلا در نسخه اول خیلی از باگ ها وجود داشته اما کیفیت مناسبی داشته و با اپدیت ها به طور فرض مثلا سرعت بازیکنان خیلی پیشرفت میکند .

با این ذهنیت که فیفا با اپدیت های خود همراه هست طبیعتا گیم پلی FIFA 23 هم به همین شکل است. در این وضعیت گیم پلی FIFA 23 هم با نسخه های قبلش متفاوت نیست اگر نسخه های قبل فیفا را بازی کرده باشید میدانید که در این اواخر سازندگان بازی تغییرات زیادی در محور گیم پلی FIFA 23 منتشر کردند که همان زیر پایه و بنا گیم پلی FIFA 23 است، و اگر این نسخه را بازی کنید متوجه میشوید که سرعت بازیکنان پایین امده است و این اصلا یک ایراد به حساب نمی اید بلکه خبر خوشی برای بازی کننده ها است که کنترل بیشتری روی بازیکنان دارند و میتوانند به راحتی هرچه در ذهن دارند را پیاده  کنند و در نهایت گیم پلی FIFA 23 شباهت زیادی به فوتبال واقعی دارد و همین است که هیجان بازی را بیشتر میکند.

مورد بعدی تقریبا بالانس بودن FIFA 23 هست و دلیل اینکه از کلمه تقریبا استفاده شد این است که در حالت های رقابتی شما هرچه تلاش کنید و برتری اتان نسبت به حریفتان ، انگار بازی علاقه ای به برد شما ندارد و این هم یکی از موارد فیفا است در نهایت منظور از بالانس کلی، یعنی اینکه در گیم پلی FIFA 23 کیفیت کلی عملکرد شما، وابسته به مواردی مثل سرعت بازیکنان نیست و مکانیک بیش از حد قدرتمندی هم نداریم که بتوان با سو استفاده از آن شانس برتری را افزایش داد. البته ناگفته نماند که این جنبه از بازی هنوز جای بهتر شدن دارد

مثلا در نسخه اولیه شوت های بیرون پا بیش از حد قوی هستند که پس از اپدیت شوت ها تاثیر گذاری بیشتری به دست اوردند با همه ی اینها به روش های زیادی میتوان در گیم پلی FIFA 23 به گل رسید مثلا : بازیکنان فیزیکی و سرزن برای آن‌هایی که به ارسال‌ها علاقه دارند که کاربردی هم هستند حتی اگر سرعت بالایی هم نداشته باشند شوت های بلند مدت و روی پاس کاری هم حساب باز کرد و حتی این مورد اخری باعث شده است که بازیکنان کمتر به جمع شدن در محوطه جریمه علاقه نشان بدهند و عمق دفاع را بالا میبرد که در سال های گذشته باعث اذیت و ازار بوده که رفع شده است .

EA امسال ویژگی های جدید و زیادی را به گیم پلی FIFA 23 افزوده است. که اولین موردش سیستم هایپرموشن دو هست که روی بهبود یافتن انمیشن های حرکت و ضربه کار شده است که که در نهایت شاهد روان بودن در بازی هستیم اما باگ های فیزیکی در بازی هم رخ میدهد که خیلی هم زیاد نیست.

برای خرید بازی FIFA 23 برای PS4 کلیک کنید

ویژگی های گیم پلی FIFA 23

ویژگی بعدی شکل های متفاوت دویدن بازیکنان است که به طور دقیق و بهتر باید شتاب زدگی اولیه بازیکنان در گیم پلی FIFA 23 است. که در نسخه نسل های نهم دیده شده است. در این زمینه شاهد Lenghty ,Exposive ,controlle هستیم. حالت اول برای بازیکنان کوتاه قدی است که در دویدن ستاب بسیار بالایی داشته باشند در حالت سوم هم برای بازیکنانی با قامتی بلند است که در زمان دویدن با سرعت کم سرعت بالایی داشته باشند د حالت دوم هم بین حالت اول و دوم به حساب می اید این ویژگی به این صورت است که بازیکنانی که قد یا سرعت بالایی مدارمد ولی تن قوی و تنومندی دارند هم در کورس با بازیکنان سریع برسند و در نهایت میتوان به شکل کاربردی در تیم ها استفاده شود.

انواع شوت در FIFA 23

سازندگان امسال در گیم پلی FIFA 23 شوت های جدیدی به غیر از ضربه های فنیس شاهد شوت های قدرتی و به اصطلاحی پاور شات هستیم که با زدن دکمه های مربوطه دوربین زوم و انمیشین های کوتاه زده میشود و در نهایت شاهد ضربه های محکم و قوی هستیم.

این شوت ها توانایی این را دارند که بالانس گیم پلی FIFA 23 را به هم بزنند. اما سازندگان جلوی این مشکل را گرفتند و اون فاصله چند ثانیه ای در زمان شوت باعث میشود که تیم مدافع بتواند از ارسال توپ جلوگیری کند و همچنین شوت و تنظیم کردن پاور شات از همه ی ارسال ها سخت تر است و کوچکتر سهل انگاری باعث میشود که ضربه در چهارچوب نشیند و گل نشود و همه ی زحمت ها به هدر برود . با این حال سختی شوت های پاور شات باعث شده که برای زدن این شوت ها به مهارت بالایی رسیده باشید تا گل های زیبایی در دروازه بکارید

به هر حال امسال شوت های بیرون پا به کار اومده و حسابی سر و صدا کرده و البته اشاره کردم که پس اپدیت اول این شوت ها ضعیف شدند تا فقط تعادل بازی را خراب کنند اما در گیم پلی FIFA 23 مکانیک پنالتی و ضربه های ازاد به طوری تغییر کرده و میتوان از انها استفاده کرد.

در نهایت با توجه با همه ی مسائلی که اشاره شد، گیم پلی FIFA 23 با توجه به تجربه ای که از فوتبال نشان می دهد در وضعیت مناسبی است و بازی ریتم مناسبی هم دارد نه انقدر تند به اصطلاح پینگ پونگ و نه انقدر کند که بازی اصلا هیجانی نداشته باشد و در FIFA 23 با روش های متقاوت و با بازیکنان مختلف  برنامه ریزی میکنند میتوان به گل رسید و در بازی در مسابقه های رقابتی با بازیکنان واقعی متوجه نزدیک بودن گیم پلی FIFA 23 به بازی در واقعیت خواهید شد.

حالت آنلاین گیم پلی FIFA 23

نکته مهم بعدی حالت های بازی می باشد که بدون شک و حرفی حالت انلاین محبوب ترین حالت بازی است و در فیفا چیزی جر التیمیت نیست پس EA تمام تمرکز خود را برای تغییرات بر روی همینا گذاشته اولین تغییر کمیستری است که البته امسال هیچ خبری از کمیستری بر لینک خطی بین بازیکنان نیست و بازیکنان بدون توجه به اینکه در کدام پست هستند بلکه بسته به اینکه بازیکنانی از ملیت لیگ و باشگاه مشابه در ترکیب داشته باشند با هم لینک میشوند و همین نکته گفته شده باعث شده بود که تا قبل از انتشار FIFA 23 این ادعا را داشت که امسال میتوان تیم هایی با تنوع بالایی از بازیکنان ساخت اما درحالی که دیگر نیازی به کنار هم بودن بازیکنان برای لینک کردن نیست میتوان ازادی عمل زیادی در این باره داشت . این اتفاق تا حدی هم رخ می‌دهد و مثلا شما می‌توانید یک مهاجم از باشگاه لیورپول را با مدافعی از این باشگاه لینک کرد ولی خب در این سیستم با چالش های جدیدی رو به رو هستیم

رقیب جدید فیفا از راه میرسد

از انجا که در مطالب بالا هم گفته شد که شرکت ارتز قرداد خودش را با فدراسیون بین الملی فوتبال تمدید نکرد به نظر میرسید که فیفا قصد همکاری با شرکت های ناشر و استودیو های بازی سازی است تا به زودی به عنوان بهترین شبیه ساز فوتبال با نام فیفا به رقابت با شرکت الکترونیکی ارتز بپردازد البته که ماجرا به همین سادگی تمام نمیشود ، به خاطر تمدید قرداد با EA فدراسیون فیفا تا پایان سال 2023 حق ساخت بازی های شبیه ساز فوتبال را ندارد درنهایت این فدراسیون در تلاش است که با کمک بازی ساز ها اولین نسخه بازی غیر شبیه ساز فوتبال با نام فیفا و بدون همکاری EA منتشر کند

در نهایت فیفا ادعا داشت برای ساختن یک بازی غیر شبیه ساز فوتبالی با موضوع جام جهانی 2023 زنان که در تابستان در دو کشور استرالیا و نیوزلند برگزار میشود و با شرکت های بازی ساز مصاحبه میکند که البته مطلبی در این باره در دست نداریم و باید منتظر خبر های بیشتر در این باره باشیم. نگفته نماند که هردو تورنومنت در گیم پلی بازی های FIFA 23 شرکت ارتز حضور دارند و بعد از انتشار کردن دو بازی غیر شبیه ساز FIFA 23 به دنبال عرضه اولین بازی شبیه ساز خود می رود. بر این اساس در حال مذاکره هایی با ناشر های معروف و شناخته شده تا بازی های ویدیویی صورت بگیرد تا وظیفه ساخت فیفا24 را به ان ها محول میکند جانی اینفانتینو، رئیس کل فیفا، مدعی هست که سری بازی‌های فیفا به عنوان بهترین شبیه ساز فوتبال شناخته میشود  و شبیه‌ساز الکترونیک آرتز بهتر عمل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *