لوازم جانبی پلی استیشن 5

کنسول بازی playstaion 5 یک دستگاه تکمیل است که میتوانید با خرید یک تجربه فوق العاده از بازی کردن داشته باشید. اما باز با این حال برای این کنسول یک سری لوازم جانبی و اکسسوری وجود دارد که میتواند به شما تجربه بهتری را هنگام بازی کردن انتقال دهد. از این اکسسوری ها برای تجربه نهایت لذتی که می‌توانید از بازی کردن با کنسول PS5 ببرید استفاده کنید. اما به جز یک عدد کنترلر دوال سنس سایر لوازم جانبی در جعبه اصل کنسول PS5 وجود ندارند و شما میبایست که آن ها را جداگانه تهیه کنید. ما در این مطلب سعی کردیم که تمام اطلاعاتی که لازم است درباره لوازم جانبی پلی استیشن 5 بدانید بیاوریم تا با خیال راحت مناسب ترین خرید خود را انجام دهید.

1- کنترلر DualSense(از خاص ترین لوازم جانبی پلی استیشن 5)کنترلر DualSense لوازم جانبی پلی استیشن 5

کنترلر دوال سنس بهترین کنترلر مخصوص پلی استیشن 5 بین سایر لوازم جانبی پلی استیشن 5 میباشد.

ویژگی های کنترلر DualSense

سایز: 6.3 x 2.6 x 4.2  اینچ | نحوه اتصال: بلوتوث/ USB-C | وزن: 280 گرم

+ تریگر‌های تطبیق پذیر

+بازخورد هپتیک

+  کنترل از طریق حسگر‌ها و صفحه لمسی

– بزرگ بودن

– دریفت آنالوگ ها

کنترلر DualSense کنترلر مخصوص کنسول پلی استیشن 5 است. که اغلب با نام آن آشنا هستیم. کنترلر یکی از مهم ترین لوازم جانبی کنسول است و همانطور که گفتیم در جعبه پلی استیشن 5 یک کنترلر DualSense وجود دارد. این کنترلر در اصل ادامه نسل کنترلر‌‌های DualShock میباشد، ولی به دلیل اینکه استاندارد های جدیدی داشته نام آن نیز به طور کلی عوض شده است و نسبت به نسل قبلی خود ظاهر بسیار جدیدی پیدا کرده است. کنترلر DualSense دارای ویژگی های بخصوص زیادی میباشد. بازخورد هپتیک یکی از قابلیت های خاص دوال سنس است که نسل جدیدی از لرزش را ارائه میکند و حسی متفاوت و جدید را هنگام بازی به شما منتقل میکند. در این کنترلر دو موتور هپتیک نسبتا بزرگ وجود دارد که این ویژگی را در کنترلر به وجود آودره اند.

تریگر های تطبیق پذیر یکی دیگر از قابلیت های مخصوص دوال سنس است که آن را نسبت به نسل های قبلی بسیار متفاوت میکند. تریگر های DualSense با توجه به موقعیت شما در بازی تغییر میکند. اگر بخواهیم با یک مثال توضیح دهیم، هنگام شلیک گلوله در بازی ها در نسل قبلی تنها با فشردن تریگر ها شلیک میکردید اما با حال با کنترلر دوال سنس برای شلیک گلوله میبایست همانند شلیک گلوله در واقعیت به تریگر ها فشار بیاورید. یعنی تریگر زیر انگشتان شما مانند ماشه یک سلاح عمل میکند.

علاوه بر این قابلیت‌‌ها می‌توانیم به حسگر حرکتی کنترلر که نسخه بهبود یافته نسل قبلی، یعنی DualShock 4 است اشاره کنیم. در کنار این ویژگی های بخصوص، یک میکروفون با کیفیت برای چت نیز روی کنترلر جایگذاری شده است. خروجی کابل USB-C از دیگر بهبود‌های این کنترلر نسبت به نسل قبل است که سرعت شارژ را بسیار افزایش میدهد. ما پیشنهاد میکنیم حتما همراه کنترلر اصلی که در جعبه موجود یک کنترلر DualSense دیگر تهیه کنید.

برای خرید کنترلر دوال سنس از آتاری گیم کلیک کنید.

2- دوربین PlayStation HDدوربین PlayStation HD لوازم جانبی پلی استیشن 5

اگر بخواهیم بین لوازم جانبی پلی استیشن 5 بهترین وبکم را انتخاب کنیم، پیشنهاد ما دوربین PlayStation HD است.

ویژگی های دوربین PlayStation HD

رزولوشن: 1080p | قابلیت‌های خاص: قابلیت حذف خودکار پس زمینه/ پایه نگه‌دارنده همراه

+قابلیت حذف خودکار پس زمینه

+‌پایه نگه‌دارنده همراه با دوربین

+عکس برداری با کیفیت HD

– پشتیبانی نکردن از PSVR

اگر میخواهید که با کنسول پلی استیشن 5 جدیدتان استریم کنید و به صورت زنده روی سرویس ‌های یوتوب و توئیچ ویدیویی آپلود کنید پیشنهاد میکنیم که به گزینه‌های دیگر در لوازم جانبی پلی استیشن 5 فکر نکنید و جزئیات همین دوربین را مطالعه کنید. دوربین PlayStation HD علاوه بر قابلیت‌های فنی‌اش، ظاهر فیزیکی بسیار زیبایی دارد که کاملا همگام با کنسول PS5 طراحی شده و علاوه بر آن یک پایه نگه‌دارنده در جعبه‌اش دارد که کار را برایتان بسیار راحت میکند و دیگر احتیاجی نیست دغدغه این را داشته باشید که دوربین را کجا قرار دهید و یا بخواهید برایش یک پایه نگه‌دارنده تهیه کنید.

دوربین PlayStation HD میتواند به صورت خودکار پس زمینه را حذف کند که از قابلیت های فنی خوب این دور بین به حساب می آید. که برای استریم کردن یک اصل به حساب می‌آید. همچنین میتوانید پس از حذف تصویر پس زمینه از یک تصویر دلخواه برای پس زمینه تان استفاده کنید. بی تردید شرکت سونی تلاش کرده است تا بهترین دوربین ممکن را با بهترین ظاهر و قیمت برای طرفداران کنسول PS5 طراحی و ارائه کند. و می‌توانیم بگوییم که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. و اکنون با خرید این قطعه از سری لوازم جانبی پلی استیشن 5 می‌توانید یک سیستم استریم رضایت‌بخش برای کنسول خود جمع کنید.

برای خرید دوربین PlayStation HD از آتاری گیم کلیک کنید.

3- هدست بی‌سیم Pulse 3Dهدست بی‌سیم Pulse 3D

در بین لوازم جانبی پلی استیشن 5 هدست بی سیم Pulse 3D بهترین هدست برای صدای سه بعدی است.

ویژگی های هدست بی سیم Pulse 3D

باتری: 12 ساعت | قابلیت‌های خاص: صدای سه بعدی | میکروفون‌ها: دو میکروفون دوگانه مخفی | همگام: PS5، PS4، PC، Mac

+ عمر باتری خوب

+ همگام با قابلیت صدای سه بعدی PS5

+ همگام با PSVR

–  کمبود در بازار و در نتیجه افزایش قیمت آن

خصوصیات هدست بی سیم Pulse 3D

پلی استیشن 5 دارای قابلیت صدای سه بعدی میباشد که یکی از قابلیت های فوق العاده این کنسول میباشد و قطعا همه دوست دارند که از این امکان در بازی ها استفاده کنند. همچنین اکثر گیمر ها هنگام بازی از یک هدست استفاده میکنند چونکه فضای اطرافشان تمرکز آن ها را حین بازی برهم میزند. در هر صورت اگر شما هم یکی از این دسته افراد هستید و میخواهید یک هدست خوب برای کنسول PS5تان تهیه کنید و با آن بازی کنید، قطعا پیشنهاد ما هدست مخصوص پلی استیشن ۵ یعنی هدست Pulse 3D Wireless headset.

در لوازم جانبی پلی استیشن 5 قطعا هدست‌های گوناگونی در بازار موجود است که می‌تواند صدای مطلوب تری از این هدست ارائه دهد ولی تا کنون هیچ هدستی تولید نشده است که در کنار قیمت مناسبش، از نظر ظاهر و عملکرد تا این حد با کنسول PS5 همگام باشد. همانطور که اشاره کردیم این هدست برای کنسول PS5 ‌تولید شده است و از قابلیت صدای سه بعدی آن پشتیبانی می‌کند و همانطور که در تصویر مشاهده میکنید مانند سایر لوازم جانبی مخصوص پلی استیشن ۵، از لحاظ ظاهری کاملا با آن‌ها هماهنگ است.

زیبا و خوش فرم مانند هدست بی سیم Pulse 3D

طراحی خاص بدنه این هدست، که دارای بافتی مناسب روی پخش کننده های صدا و استرپ(سر بند) میباشد به شما این امکان را میدهد به راحتی آن را تنظیم کنید و روی سرتان بگذارید و ساعت ها با آن به بازی مشغول شوید. همچنین این هدست دارای قابلیت noise-cancelling میباشد و صدای محیط را برایتان حذف میکند، حتی اگر هیچ صدایی از هدست پخش نشود. با استفاده از دکمه های روی هدست میتوانید به سهولت مکالمه صوتی داشته و میزان صدا را کنترل کنید. این هدست با هر بار شارژ شدن 12 ساعت شارژدهی دارد. همچنین از این هدست برای پلی استیشن 4 و رایانه های شخصیتان هم میتوانید استفاده کنید.

برای خرید هدست بی سیم Pulse 3D از آتاری گیم کلیک کنید.

4- پایه شارژ کنترلر DualSense(پرکاربرد بین لوازم جانبی پلی استیشن 5)پایه شارژ کنترلر DualSense لوازم جانبی پلی استیشن 5

یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 پایه شارژر کنترلر دوال سنس است.

ویژگی های پایه شارژر کنترلر DualSense

+ پشتیبانی از دو کنترلر به صورت همزمان

+ آزاد ماندن USB های کنسول

+ هماهنگی ظاهری با سایر قطعات

–  مدت زمان طولانی برای شارژ کردن (3 ساعت)

همانطور که گفتیم DualSense نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته و باتری بسیار قدرتمندی داخل آن قرار دارد. ولی از طرف دیگر این برای شارژ شدن به زمان بیشتری احتیاج دارد. پایه شارژر کنترلر DualSense در این زمان میتواند به کارتان بیاید و اگر شارژ کنترلر هایتان تمام شد میتوانید از کنترلر هایی که با استفاده از پایه شارژر قبلا شارژ کردید استفاده کنید.

لازم به ذکر است این قطعه بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که بیشتر از بیشتر از دو دسته برای کنسولشان تهیه کرده اند. اما برای کسانی که چهار کنترلر دارند بسیار کاربردی و مفید است. چونکه پورت های USB روی کنسول به شما اجازه شارژ همزمان چهار کنترلر را نمیدهد. و حتی اگر یک کابل شارژ اضافه هم داشته باشید میتوانید دو کنترلر را همزمان شارژ کنید. در کل اگر پورت های USB کنسولتان را برای کارهای دیگر لازم دارید خرید این پایه شارژر به شدت کمکتان میکند.

هنگامی که پایه شارژر را خریداری کنید به طور خودکار همیشه کنترلر‌هایتان را روی آن قرار می‌دهید و علاوه بر اینکه آن ها را شارژ می‌کنید یک نگه‌دارنده نیز برای آن‌ها خواهید داشت. این پایه شارژر با یک سیم برق متصل میشود و بعد از آن کافی‌است که کنترلر مورد نظر را روی آن بگذارید تا شارژ شود.

برای خرید پایه شارژر کنترلر DualSense از آتاری گیم کلیک کنید.

5- ریموت کنترلر پلی استیشن 5ریموت کنترلر پلی استیشن 5

اگر تمایل دارید از کنسول PS5 بعنوان پخش کننده نیز استفاده کنید در لوازم جانبی پلی استیشن 5 به سراغ ریموت کنترلر آن بروید.

ویژگی های ریموت کنترلر پلی استیشن 5

IR transmitter: دارد | دکمه‌های مخصوص: شبکه‌های Disney Plus, Netflix, Spotify, YouTube

+ طراحی براق

+ جلوگیری از تحلیل رفتن کنترلر‌های اصلی

+ هماهنگی ظاهری با سایر قطعات

–  دکمه‌های مخصوص سرویس‌ها به نوعی تبلیغ هستند

اغلب نمیدانند که کنسول پلی استیشن 5 بسیار بیشتر از یک دستگاه مخصوص بازی است. و همین امر سبب می‌شود که تصور کنند ریموت کنترلر این دستگاه قطعه‌ای به درد نخور میباشد. اما اگر بخواهیم همانگونه که سازندگان سعی داشتند محصولشان را عرضه کنند، از آن استفاده کنیم، برای هرکار دیگری به جز بازی کردن با کنسول به یک ریموت کنترلر احتیاج داریم و در این زمان است که ریموت کنترلر مخصوص پلی استیشن 5 به کار می‌آید. این ریموت کنترلر دکمه‌هایی مخصوص پخش کردن، نگه‌داشتن، جلو زدن و عقب زدن ویدیو یا موسیقی دارد. همچنین دکمه‌هایی مخصوص به سرویس‌های نتفلیکس، اسپاتیفای، دیزنی پلاس و یوتوب نیز دارد.

این کنترلر دارای بدنه ای کوچک، باریک و براق میباشد که بر روی دکمه هایش تمرکز شده است. ظاهر آن با کنسول PS5 و سایر لوازم جانبی پلی استیشن 5 همگام است.

برای خرید ریموت کنترلر پلی استیشن 5 از آتاری گیم کلیک کنید.

شما میتوانید انواع لوازم جانبی پلی استیشن 5 و سایر کنسول ها را از سایت آتاری گیم تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *